Jak zdrowo przytyć?

Jak zdrowo przytyć?

Niektórzy myślą o chudnięciu i ciągle zabiegają o to, by stracić na wadze. Wydaje się dla nich nie do pomyślenia, że niektórzy chcą na niej przybrać i starają się ważyć kilka kilogramów więcej. Wiele osób nie może przytyć chociaż bardzo chcą i to także stanowi problem. W dodatku tycie nie może być też byle jak rozplanowane. Na pewni nie zależy im na tkance tłuszczowej osadzającej się na brzuchu i udach, ale o zdrowe, równomierne przybranie na wadze. Czy jest ono w ogóle możliwe i co jeść, by zdrowo przytyć?

Zdrowe tycie - dieta wysokokaloryczna

Aby zdrowo przytyć trzeba zastosować dietę wysokokaloryczną. Nie oznacza to jednak, że codziennie możemy jeść pizzę i burgery. Zdrowe tycie polega na przygotowaniu bardziej kalorycznych posiłków, które jednak nadal pozostaną zdrowe i dostarczą organizmowi odpowiednie substancje odżywcze. Najzdrowiej jest tyć pół kilograma w ciągu tygodnia. Należy jeść regularnie, najlepiej duże ilości białka. Codziennie więc zalecana jest porcja mięsa, ryb, nabiału oraz jajek. Zaleca się spożywanie 6 posiłków dziennie, a ostatni tuż przed snem. Należy uważać jednak na słodycze i cukier, bo nie są one sprzymierzeńcami zdrowego tycia. Można natomiast jeść dużo węglowodanów złożonych - kasze, ryże, pełnoziarniste makarony. W diecie na tycie nie unikamy także tłuszczów. Można na nich smażyć, dodawać do potraw i smarować pieczywo. Polecane są oleje roślinne, ale też masło czy smalec. Stosujemy je oczywiście z rozwagą. Jeśli chodzi natomiast o sposoby przygotowania potraw, to nie musimy się tutaj ograniczać. Można piec, smażyć, gotować - wszystkie techniki są dozwolone.

Tycie wspomagają również odżywki białkowe lub carbo, które mogą zastąpić posiłek, kiedy nie mamy czasu go przygotować i dostarczą dodatkową ilość kalorii do diety. Jeśli chodzi o przekąski, to nie możemy objadać się byle czym. Warto natomiast przygotować domowe frytki z ziemniaków, podjadać orzechy, suszone owoce.

Nie zaszkodzi trening

Ćwiczenia kojarzą Ci się tylko z utratą kilogramów? Więc jesteś w błędzie. Na diecie wysokokalorycznej warto zacząć ćwiczyć, by dodatkowe kalorie nie spowodowały tycia w danych obszarach ciała, ale równomiernie kształtowały naszą sylwetkę. Jednak zamiast cardio wybierz ćwiczenia siłowe. Przy większej ilości kalorii będziesz mógł łatwo rozbudować masę mięśniową. Nie musisz się zapisywać na siłownię. Zamiast tego ćwicz w domu, kup ciężarki, kettle. Wykonuj codziennie przysiady z ciężarkami, ćwicz ręce. W ten sposób ukształtujesz swoją sylwetkę tak jak chcesz.

Opinie pacjentów (0)
Napisz opinię
Twoja ocena ogólna:

Zobacz także

Ocena: 5/5 (2 opinie)
Ocena: 5/5 (3 opinie)
Ocena: 5/5 (2 opinie)
Ocena: 5/5 (3 opinie)
Ocena: 5/5 (2 opinie)

Zbędne kilogramy nie są jedynie problemem natury...
W Polsce z problemem nadwagi i otyłości boryka s...
Nasza dieta jest zależna od wielu czynników, tak...
Decydujemy się na wizytę u dietetyka, jednak nie...
Czy pomyślałeś kiedykolwiek o tym, że jedzenie...
Dzieci powinny systematycznie uprawiać ró...